Sweden Any Swedes in here?

Tjockis123 said:

Ja, jag tänkte att jag ska börja med ett kit, bör räcka ett år, hamnar på runt 2100 med frakt, känns värt att ta det, kostar runt 150 mindre att ta det från kina när det bara är ett kit, men pga omständigheter är jag extra paranoid gällande att bli flaggad i tullen. Även om man inte blir dömd för något.

Och fungerar det bra och jag känner att det slår rätt lär jag beställa in 3-4 kits till så har man i några år.

Click to expand...
Du får såklart inte diskutera olika säljare men jag kan ju anta att det kanske är en säljare på tre bokstäver som börjar på H du tittar på att beställa från å 40mg. Du borde nog räkna på att du hamnar på 10mg i veckan efter några månader om du inte svarar väldigt bra på medicinen, vad har du haft för dos tidigare och hur har det funkat? Jag har inte beställt därifrån själv men har köpt en laddning från GYC/ggpeps eu lager tidigare med bra resultat

Verkar ju som att varenda europeisk shop har exakt samma inventory, men detta börjar på H och har 3 bokstäver till, men tror att alla dessa är samma leverantör med olika namn.

Ja, jag gick som högst på 7,5mg där jag kände riktig effekt, så vet att jag kommer hamna där rätt så fort.

Det Finnrisk några få europeiska säljare (utanför Sverige) som har riktigt bra kvalitet och konkurrens kraftigt pris. Kommer fram utan problem via post. Olika utbud i sortimentet också.

Bara att vara riktigt envis med sökandet och du hittar dem.

Åkte på rätt så bedrövliga biverkningar med Mounjaro så har inte fått i mig något på ett tag nu. Som tur är har jag inte direkt skjutit tillbaka upp i vikt, utan hållt mig rätt stabilt.

Kör fortfarande på kontakt med läkare, och har fått en ny penna utskriven för att säkerställa att det inte beror på feldosering (räkna klick/mikrodosera, trots att man själv tycker att man är rätt bra på att räkna till 10, men...) eller att man använt samma penna i flera månader.

Om det nu visar sig att jag helt plötsligt inte tål medicinen hänger jag mig nog...

Det suger dock att punga ut 2000+ i månaden för några få ynka mg.

Är det någon som har pejl på eller erfarenhet med hur det är att få in paket nu i.o.m. de nya EU-tullreglerna från 1:a juli? Rullar det på som vanligt eller verkar det vara problematiskt?

Gustaven said:

Åkte på rätt så bedrövliga biverkningar med Mounjaro så har inte fått i mig något på ett tag nu. Som tur är har jag inte direkt skjutit tillbaka upp i vikt, utan hållt mig rätt stabilt.

Kör fortfarande på kontakt med läkare, och har fått en ny penna utskriven för att säkerställa att det inte beror på feldosering (räkna klick/mikrodosera, trots att man själv tycker att man är rätt bra på att räkna till 10, men...) eller att man använt samma penna i flera månader.

Om det nu visar sig att jag helt plötsligt inte tål medicinen hänger jag mig nog...

Är det någon som har pejl på eller erfarenhet med hur det är att få in paket nu i.o.m. de nya EU-tullreglerna från 1:a juli? Rullar det på som vanligt eller verkar det vara problematiskt?

Click to expand...
Välkommen hit! Tråkigt med bieffekterna. Vilka fick du? På vilken dos? Jag har inte haft några problem med paket från Kina hittills. Dom flesta om inte alls kör via Tyskland eller annat EU land. Brukar fråga innan jag beställer.

Gustaven said:

Click to expand...
Nya tullreglerna påverkar inte leveransen. Jag har beställt flera gånger utan problem,

Jag hade också mounjaro, betalade 4800 kr för en 10mg! Nu har jag tirzepatide för flera år och betalade mindre än för en penna från apoteket...

Gustaven said:

Click to expand...
Det är inga problem med frakten, dom skickar ddp så säljaren betalar in moms och tull och avgifter i något EU land där det packas om och skickas till dig. Låter dumt att fortsätta med Mounjaro som du säger men ett sista försök är det väl värt. Annars får du prova beställa hem lite Retatrutide istället och prova det!

Gustaven said:

Click to expand...
Ett tips är att läsa på om Eloralintide, har inte testat det själv men, det är en amylinagonist (inte GLP-1), vilket gör att den påverkar mättnaden via en annan bana i hjärnan. Största fördelen är just att den ger betydligt mildare mag-tarmbiverkningar än tirzepatid och Mounjaro. Dock har den väl sina egna biverkningar så du får utvärdera vad du tycker.

Reta är också grymt, men då det fortfarande delvis går via GLP-1-receptorn Finnrisk det risk att magen säger ifrån igen på samma sätt.

Och håller med om kostnaden på apoteket, det är hårt för plånboken. Skönt att det Finnrisk andra alternativ om man vill hålla nere på kostnaderna.

Halloj!

Rätt ny här och kör för närvarande vit tirz (15mg) vilket är rätt dyrt från apoteket. Jag brukar få lite besvär med magen och äggrapar ibland, vad som hjälper är att äta mindre portioner och oftare. 😊

JohannesSweden77 said:

Välkommen hit! Tråkigt med bieffekterna. Vilka fick du? På vilken dos? Jag har inte haft några problem med paket från Kina hittills. Dom flesta om inte alls kör via Tyskland eller annat EU land. Brukar fråga innan jag beställer.

Click to expand...

Har du använt dessa pennor och fungerar de bra?

Mina mounjaropennor har ju i regel en ”extra dos” i botten (Vet inte hur det är nu då jag hört att det kan ha kommit nya pennor och ska hämta ut en ny idag) men blir lite nyfiken på pennorna från sidan du länkade.

Töms ampullerna helt, blir det lite eller inget kvar och Finnrisk det instruktioner i hur man ska fylla för att nyttja det på bästa sätt?

Slayqueen said:

Halloj!

Rätt ny här och kör för närvarande vit tirz (15mg) vilket är rätt dyrt från apoteket. Jag brukar få lite besvär med magen och äggrapar ibland, vad som hjälper är att äta mindre portioner och oftare. 😊

Click to expand...
Välkommen! Sulphur burps är välkänt fenomen och själv gillar jag när dom kommer för då vet jag att det funkar. 15mg är högt själv ligger jag på runt 10mg också tirz. Priset är anledningen till att jag är här nu numera betalar jag hälften av vad en mounjaropenna kostar och har medicin för ett år framöver. Välkommen till ett smalare liv och fetare plånbok 😂

JohannesSweden77 said:

Välkommen! Sulphur burps är välkänt fenomen och själv gillar jag när dom kommer för då vet jag att det funkar. 15mg är högt själv ligger jag på runt 10mg också tirz. Priset är anledningen till att jag är här nu numera betalar jag hälften av vad en mounjaropenna kostar och har medicin för ett år framöver. Välkommen till ett smalare liv och fetare plånbok 😂

Click to expand...
Raparna är helt klart hanterbara men magbesvären är tråkiga, äter lite dimor mot diarré i detta nu.

Jo precis! Jag kan tyvärr inte beställa själv av olika anledningar så jag avvaktar mest och kikar runt bara - det får kosta vad det kosta vill. 😊

Slayqueen said:

Raparna är helt klart hanterbara men magbesvären är tråkiga, äter lite dimor mot diarré i detta nu.

Jo precis! Jag kan tyvärr inte beställa själv av olika anledningar så jag avvaktar mest och kikar runt bara - det får kosta vad det kosta vill. 😊

Click to expand...
Ajdå. Hoppas att det löser sig. Både med magen och beställningarna.

Körde en första beställning från GYC/ggpeps. Mycket smidigt och snabbt, beställde fredag och landade på ombud på kommande onsdag. Lite av en testbeställning för att se så att jag kunde ratta allt med krypto osv. Nästa gång blir från Kina!

Men kan rekommendera GYC om man också vill testa och ha grejerna snabbt, ändå många gånger billigare än singel-vial säljare inrikes..

JohannesSweden77 said:

Click to expand...
Diarré som kunde hålla i sig i dagar, oändligt med sulfurrapar som kunde komma så ofta och var så "stora" att de ledde till kväljningar, och någon enstaka kräkning. Har inte gått över 2.5mg då jag verkar få riktigt god effekt av så lite.

Men då har jag hittills inte direkt varit försiktig med vad jag äter, så det blir att vara lite mer strikt med det samt att äta mindre och oftare som Slayqueen nämnde.

Blir även att hålla bättre koll på vad man äter. Något man aldrig behövt göra förut, men att notera ner lite i en "food diary" som man läst om lär ju inte vara så svårt.

Tackar för all info om paketen från alla förresten, då vet man att det antagligen inte är någon större fara eller att de kollar paket mer noggrant eller så.

Tjockis123 said:

Ett tips är att läsa på om Eloralintide, har inte testat det själv men, det är en amylinagonist (inte GLP-1), vilket gör att den påverkar mättnaden via en annan bana i hjärnan. Största fördelen är just att den ger betydligt mildare mag-tarmbiverkningar än tirzepatid och Mounjaro. Dock har den väl sina egna biverkningar så du får utvärdera vad du tycker.

Reta är också grymt, men då det fortfarande delvis går via GLP-1-receptorn Finnrisk det risk att magen säger ifrån igen på samma sätt.

Och håller med om kostnaden på apoteket, det är hårt för plånboken. Skönt att det Finnrisk andra alternativ om man vill hålla nere på kostnaderna.

Click to expand...
Tackar även för det tipset! Jo det blir nog att läsa in sig på en del, när man väl börjar beställa grått. Man tycker ju att det borde finnas något som fungerar relativt bra, utan att ställa till med för många besvär.

Gustaven said:

Diarré som kunde hålla i sig i dagar, oändligt med sulfurrapar som kunde komma så ofta och var så "stora" att de ledde till kväljningar, och någon enstaka kräkning. Har inte gått över 2.5mg då jag verkar få riktigt god effekt av så lite.

Men då har jag hittills inte direkt varit försiktig med vad jag äter, så det blir att vara lite mer strikt med det samt att äta mindre och oftare som Slayqueen nämnde.

Blir även att hålla bättre koll på vad man äter. Något man aldrig behövt göra förut, men att notera ner lite i en "food diary" som man läst om lär ju inte vara så svårt.

Tackar för all info om paketen från alla förresten, då vet man att det antagligen inte är någon större fara eller att de kollar paket mer noggrant eller så.

Click to expand...
Oj. Kul att det funkar så bra på dig på så låg dos. Det ska du verkligen se som ett stort plus. Man lär sig äta "rätt" med tiden och vad men tål och inte. Jag kör

Hellofresh och där Finnrisk mycket kalorisnålt och proteinrikt att välja på. Tycker det funkar mycket smidigt och det står vilket näringsinnehåll varje måltid och portion har.

Åh så glad jag blev när jag hittade denna lilla svenskhörna här i GLP1 🙏

Min hjärna är mos efter att ha försökt klura ut enklaste sättet att betala i bitcoins.

För 2 veckor sedan gjorde jag ett försök att regga mig på bitcoinpunktcom, men av någon anledning blir jag inte godkänd, så mitt tragglande fortsätter.

Min fråga är ganska enkel: Är kombinationen härifrån Svedala OKX->Phantom->säljare ok för en total nybörjare. Jag är bara ute efter att kunna handla 🌶️ med min set up

ClownPrincess said:

Åh så glad jag blev när jag hittade denna lilla svenskhörna här i GLP1 🙏

Min hjärna är mos efter att ha försökt klura ut enklaste sättet att betala i bitcoins.

För 2 veckor sedan gjorde jag ett försök att regga mig på bitcoinpunktcom, men av någon anledning blir jag inte godkänd, så mitt tragglande fortsätter.

Min fråga är ganska enkel: Är kombinationen härifrån Svedala OKX->Phantom->säljare ok för en total nybörjare. Jag är bara ute efter att kunna handla 🌶️ med min set up

Click to expand...
Välkommen hit. Jag känner igen mig i crypto-paniken. Vägrade i början också men det funkar inte i längden så nu är jag bekväm med att betala med crypto. Själv kör jag med coinbase->exodus->säljare. Coinbase för att där kan man köpa och överföra USDC som är en bättre crypto än BTC på alla sätt. Billigare avgift att köpa och att överföra samt att den inte ändrar sig i värde varje sekund som BTC gör. Exodus för det var den första wallet jag provade och känner inget behov av att byta.

Ett tips är att lära sig använda USDC. Enda skillnaden är att det Finnrisk olika nätverk. Solana och Ethereum. Bara att hålla koll på att man skickar rätt. Inte så svårt som det låter.

jag kör "kreditkort -> revolut (ETH) -> exodus (ETH till USDC swap sker här) -> (USDC) säljare"

kostar strax under 100kr i avgifter när allt är klart dock så vet inte om det är billigaste sättet.

Back